مقالات, مقالات علمی

معرفی توکسین بایندر

معرفی مایکوتوکسین

مایکوتوکسین ها متابولیتهای ثانویه ای هستندکه توسط میکروارگانیسم های قارچی تولید می شوند. این متابولیت ها  قادر به ایجاد بیماری و مرگ در انسان و حیوانات می باشند. اصطلاح “مایکوتوکسین” معمولا برای محصولات شیمیایی سمی تولید شده توسط قارچ هایی است که به راحتی کلنی سازی می کنند. این گونه های قالب ممکن است بسیاری از مایکوتوکسین های مختلف را تولید کنند و چندین گونه ممکن است یک نوع مایکوتوکسین مشابه را تولید کنند.

اکثر قارچ ها هوازی هستند و تقریبا در همه جا به دلیل اندازه های کوچک اسپور آنها در مقادیر بسیار کم یافت می شوند. آنها مواد آلی را در هر کجا که رطوبت و دما کافی است، مصرف می کنند. در جایی که شرایط مناسب است، قارچ ها به کلنی ها گسترش می یابند و سطح مایکوتوکسین بالا می رود. علت تولید مایکوتوکسین هنوز شناخته نشده است اما از آنجا که مایکوتوکسین میزبان دریافت کننده را تضعیف می کند، قارچ ممکن است از این متابولیتها به عنوان یک استراتژی برای بهبود محیط زیست برای گسترش بیشتر کلنیها خود استفاده کند. تولید سم  هم بستگی به محیط داخلی و هم بستگی به محیط بیرونی دارد.

 قارچ های مختلف مجموعه ای از سموم را  تولیدمی کنند که به طور قطع باعث مشکلات قابل توجه سلامت انسان می شوند اگر چه قرار گرفتن در معرض مایکوتوکسین به صورت تصادفی نیز اتفاق می افتد. اما اغلب کلنی های قابل تشخیص قارچ ها را می توان مشاهده نمود و از مصرف مواد آلوده به آن اجتناب نمود. گاها ممکن کلنی قارچ به صورت فیزیکی حذف شود اما متابولیتهای آن از جمله مایکوتوکسینها در بافت باقی بمانند. قارچ آمینیتا فالوئید تولید کننده سیکلوپپتیدی است که به دلیل پتانسیل سمی آن شناخته شده است و مسئول تقریبا ۹۰٪ از تمام مرگ و میرهای قارچی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد توکسین بایندر مگنوتوکس اینجا کلیک کنید

جهت دریافت اطلاع بیشتر در مورد توکسین بایندر معدنی زرین بایندر اینجا را کلیک کنید.

 

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *