Uncategorized

خراسان رضوی بزرگترین تولیدکننده گوشت قرمز در ایران

خراسان رضوی بزرگترین تولیدکننده گوشت قرمز در ایران

جعفر حاجی مجتهد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۷۳ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی تولید شده بود. تعهد امسال این استان در تولید گوشت قرمز بیش از ۷۴ هزار تن است.
وی ادامه داد: با توجه به تحقق ۸۲ درصدی این میزان تولید تاکنون، پیش بینی می شود تا پایان امسال در چارچوب ابلاغ و اجرای برنامه های اصلاح نژادی در بحث آمیختگی و تغذیه ای، میزان تولید گوشت قرمز در خراسان رضوی از حجم تعهد فراتر رود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان معادل ۱۰ درصد تولید گوشت کشور را دارد که سهم بسیار بالایی محسوب می شود.
وی افزود: همچنین ابتدای امسال ۵۰۰ راس دام سبک به کشورهای خارجی صادر شد اما به دلیل نیاز داخلی روند صادرات دام سبک به خارج از کشور متوقف شده است. در زمینه صادرات دام سنگین نیز از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۷ راس دام اصیل هولشتاین از خراسان رضوی صادر شده است.
خراسان رضوی ۷٫۱ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد. این استان در حوزه گاوداری شامل صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی نیز دارای پنج هزار واحد دارای مجوز و ۱۰۰ هزار راس ظرفیت گاو مولد است. کل موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد در خراسان رضوی ۳۲۰ هزار راس است.
خراسان رضوی در مجموع ۱۴،۶ میلیون واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور این استان تولید می شود.
گروه ویوان,زرین خاک قاین,آفلاتوکسین,پلت بایندر,خاک گربه,بنتونیت دام,مکمل بافری,توکسین بایندر,اکسید منیزیم,بنتونیت
[button title=”سایر اخبار” link=”http://fa.vivan-co.net/category/%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1/” target=”_blank” align=”center” icon=”icon-globe” icon_position=”right” color=”red” font_color=”#fff” size=”4″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *