news

صدور روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ از خراسان رضوی به سایر استانها

صدور روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ از خراسان رضوی به سایر استانها

احمد شریعتی روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به عدم شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در خراسان رضوی و سالم بودن تخم مرغ این استان در ۱۰ ماه امسال مجوز صدور حدود ۶ هزار تن از این فراورده غذایی به سایر استانها صادر شده است.
وی اظهار کرد: تخم مرغ تولیدی خراسان رضوی به استان های تهران، یزد، اصفهان و مرکزی ارسال می شود اما در این بین تهران به دلیل مصرف زیاد ، بخش عمده ای از این صادرات را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: با توجه به اینکه قیمت تخم مرغ در داخل کشور افزایش یافته ، صادرات این محصول از خراسان رضوی به خارج کشور بطور موقت متوقف شده است.
خراسان رضوی با تولید ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ و حدود ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در سال به ترتیب رتبه سوم و دوم کشور را در این زمینه دارد.
[button title=”سایر اخبار” link=”http://fa.vivan-co.net/category/%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1/” target=”_blank” align=”center” icon=”icon-globe” icon_position=”right” color=”red” font_color=”#fff” size=”4″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *