Uncategorized

۱۲۰ میلیارد ریال خسارت دام به زلزله زدگان پرداخت شد

۱۲۰ میلیارد ریال خسارت دام به زلزله زدگان پرداخت شد

۱۲۰ میلیارد ریال خسارت دام به زلزله زدگان پرداخت شد

زلزله ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ کرمانشاه، به حدود ۳۰ هزار دام سبک و سنگین خسارت وارد کرد و دولت برای جبران این خسارت ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ این زمین لرزه در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و حدود یکصد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

** اختصاص ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا به تشریح خسارت پرداخت شده و حمایت های دولت از دامداران پرداخت.
خسرو شهبازی با اشاره به اختصاص ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت دامداران مناطق زلزله زده استان، افزود: دولت برای هر راس دام سبک ۶ میلیون ریال و هر راس دام سنگین ۳۰ میلیون ریال اختصاص داد.
او اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده در اثر زلزله اخیر، بیش از پنج هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه خسارت ۱۶ هزار راس دام سبک و ۷۰۷ دام سنگین پرداخت شده است، گفت: براساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی و به استناد گزارش فرمانداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی، واکسیناسیون سال های گذشته و تاییدیه دامپزشکی برای این تعداد دام خسارت پرداخت شده است.

اظهارات

وی اظهار کرد: دولت برای ۳۰ هزار راس دام سبک و یک هزار راس دام سنگین ۲۱۰ میلیارد ریال به عنوان غرامت اختصاص داد که براساس برآوردها حدود ۱۶ هزار راس دام دفن بهداشتی شده است.
وی اظهار کرد: اگرچه براساس این آمار و مستندات ۱۲ هزار راس دام در زلزله در استان از بین رفت اما ما خسارت ۱۶ هزار راس را پرداخت کردیم.
وی اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد ریال برای ۱۶ هزار راس دام سبک و ۷۷۰ دام سنگین پرداخت شده و اگر کسی هم معترض است ما آمادگی داریم براساس اسناد و مدارک موضوع را بررسی کنیم.
وی تاکید کرد: ما به دنبال احقاق حق همه خسارت دیدگان هستیم و نمی خواهیم حق کسی ضایع شود.

** ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای اماکن دامی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه از ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته توسط دولت برای پرداخت خسارت دام در مناطق زلزله زده، ۹۰ میلیارد ریال باقی مانده که برای ساماندهی جایگاه های دام در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: ۷۰ درصد از این ۹۰ میلیارد ریال به دامداران پرداخت شده و مابقی نیز در دست پرداخت است.
شهبازی افزود: دولت برای جبران خسارت اماکن دامی و استخرهای پرورش ماهی نیز ۳۱۸ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان اعتبار تاکنون ۵۰ درصد تخصیص یافته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *