Uncategorized

صادرات دام زنده ممنوع شد!!!!!

صادرات دام زنده ممنوع شد,گروه ویوان,زرین خاک قاین,آفلاتوکسین,پلت بایندر,خاک گربه,بنتونیت دام,مکمل بافری,توکسین بایندر,اکسید منیزیم,بنتونیت

معاون امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی از ممنوعیت صادرات دام زنده خبر داد.

صادرات دام زنده ممنوع شد

مرتضی رضایی با اشاره به اینکه هم اکنون فصل زایش و شیردهی دام سبک بز و گوسفند است و این مسئله سبب کاهش عرضه دام زنده به بازار شده است افزود: به‌منظور مدیریت عرضه و تقاضا و جلوگیری از روند افزایش قیمت گوشت قرمز به‌ویژه گوشت گوسفندی صادرات دام زنده به‌طور موقت تا زمان عبور از این فصل ممنوع است.

وی گفت : ایران به لحاظ صادرات دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس موقعیت ممتازی دارد بنابراین صادرات دام زنده فرصت تجاری خوبی است که باید توسعه یابد .

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: افزایش تولید بره با استفاده از روش‌های اصلاح نژادی و جایگزین کردن نژادهای دوقلو زا از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت امور دام است که در حال پی گیری و اجراست .

رضایی تأکید کرد: برای تأمین نیاز بازار و جلوگیری از کمبود گوشت قرمز روزانه گوشت تازه گوسفندی از کشورهای منطقه وارد و باقیمت ستاد تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین عرضه می‌شود .

وی گفت : گوشت گوساله منجمد وارداتی نیز همچنان باقیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به متقاضیان عرضه می‌شود .

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار تصریح کرد : ازآنجاکه قیمت نهاده‌های تولید خوراک دام به تبعیت از قیمت حبابی و نوسانات نرخ ارز تغییرات بسیار جزئی داشته این افزایش قیمت روی قیمت نهایی تأثیر گذاشته است.

رضایی واسطه‌ها و دلالان را عاملان اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز به‌ویژه گوشت گوسفندی دانست و افزود : گوشت گوسفند از زمانی که از دامدار خریداری می‌شود حداقل بین سه واسطه دست‌به‌دست می‌شود و در نتیجه بازار و قیمت را به‌ویژه در مواقعی که محدودیت تولید وجود دارد تحت تأثیر قرار می‌دهد .

وی گفت : فعالیت واسطه‌ها و دلالان در چند ماه اخیر که گوسفندان در فصل زایش قرار دارند در قیمت نهایی تأثیر گذاشته و سبب افزایش قیمت شده است.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: متأسفانه دامدار از بابت تولید سود چندانی به دست نمی‌آورد و در اصل دلالان و واسطه‌ها سود می‌برند .

رضایی توسعه زنجیره‌های تولید را برای کاهش فعالیت دلالان و واسطه‌ها در بازار گوشت قرمز ضروری دانست و گفت : در زنجیره‌های تولید ، تمام مراحل از پرورش و تولید تا کشتارگاه و عرضه به بازار در زنجیره کاملی مدیریت و عرضه می‌شود و واسطه‌ها در این زنجیره حذف می‌شوند .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *